Presentasjon

Ferskt brød og økonomi

Brød har i all tid vært en sentral del av maten i våre måltider. BUF-TEC har optimal fokus på at brødet skal smake godt til enhver tid.

Det skal holdes ferskt. Å servere ferskt brød gir en god smaksopplevelse, en sunn økonomi og mindre svinn. Mer brød og mindre pålegg. Og dertil ansvar for miljø og klima. Derfor er også brødserveringsenhetene utviklet med prinsippet « først inn – først ut».

Hygiene

Mennesker er blitt mer mobile og reiser lange avstander på kort tid. Vi ser til stadighet virus og andre sykdommer sprer seg hurtig.

Vi har mer kontakt med andre mennesker også fra andre verdensdeler på kort tid. Mye av virus og epidemier skjer ved kontaktsmitte, da gjerne via dråpe og berøringspunkter. Brødvarer er et kritisk punkt som ligger åpent tilgjengelig for slik kontakt og berøring.

Servering

Delikate brødbord gir en god opplevelse. Hver enkelt vil gjerne ta og kjenne på ferskheten av brødvarer før de forsyner seg, for å forvisse seg om at kvaliteten er god. Samtidig vil vi gjerne ha brødvarer som ingen har tatt på. Vi vil beholde den gode opplevelsen, sikre ferskheten alle ønsker, samtidig sikre at mathygiene er tatt vare på og at produktkvaliteten er god.

Brødet er synlig i serveringsenheter, og de er utarbeidet slik at de skal passe godt inn på serveringsstedene. De er enkle å forstå for brukerne og enkle i bruk for personalet.

Gjesten i fokus

Vi kjenner ut av media og presse hvor galt det kan gå med forskjellige virus og epidemier. Liten tue kan velte stort lass. Matforgiftning som er forårsaket av dråpe og berøringsmitte er en av de større trusler serveringsbransjen står overfor. Det å finne årsak er som oftest å lete etter nålen i høystakken. Markedsmessig kan en hendelse rundt dette være en katastrofe og en økonomisk tragedie for serveringstedet.

Det å kvalitetsikre brødvarene lagt ut for kunde er å sette gjestens velvære i fokus.

Legg igjen en kommentar